Anteckningar

PGFF010, Pedagogikens forskningsmetoder, 7,5 hp

Revision 2


Anteckningsfält för dig som skriver en kursplan.
Skriv kommentar, sign och datum. Senaste anteckning överst. Anteckningarna följer inte med till en ny revision

20171213
litteraturlistan är reviderad och följande referenser är tillagda:
Andersson, A. (2016). Boundaries as mechanisms for learning in emergency exercises with students from emergency service organisations. Journal of vocational education and training, 68(2), 245–262.
British Psychological Society, BPS. (2014). Code of human research ethics. Leicester: The British Psychological Society. Retrieved from http://www1.bps.org.uk/system/files/Public%20files/inf180_web.pdf
Creswell, J.W. (2013) Research Design. Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. Los Angeles: Sage. Finns att hämta på nätet (Google Scolar). 304 s.
Fejes, A., & Thornberg, R. (2014). Handbok i kvalitativ analys. Stockholm: Liber. 300 s.
Hermerén, G. 2017. God forskningssed. Vetenskapsrådets rapportserie, VR1708. Stockholm: Vetenskapsrådet. Retrieved from https://publikationer.vr.se/produkt/god-forskningssed/
Johansson, E. (2016). Det motsägelsefulla bedömningsuppdraget. Göteborg: Göteborgs universitet. Läs s. 87–127.
Kittelmann Flensner, K. (2015). Religious education in contemporary pluraristic Sweden. Göteborg: Göteborgs universitet. Läs s. 67–105.
Thorsen, C., Gustafsson, J-E., & Cliffordson, C. (2014). The influence of fluid and crystallized intelligent on the development of knowledge and skills. British journal of educational psychology, 84(4), 556–570.

Föjande referenser är kvar sedan föregående version:
Ercikan, K., & Roth, W-M. (2006). What good is Polarizing Research into qualitative and quantitative? Educational Researcher, 35, 14–23.
Forsman, B. (2004). Forskares frihet. Om makt och moral. Stockholm: Liber. 171 s.
Sayer, A. (2010). Method in social science. A realist approach. New York: Routledge. (2nd ed.) Finns att hämta på nätet. 313 s.

Resterande referenser är borttagna sedan föregående versionen.