Revision 2
Från kurskod SAU410:
20190305: Ändrat examinationsform i delkurs 2 (tagit bort - enskilda intervjuer med vuxna andraspråksinlärare och ersatt det med - analys av autentiskt andraspra°kstal)
Ändrat examinationsform i delkurs 3 (tagit bort - seminarium i Adobe Connect med individuell skriftlig inlämning och ersatt det med - individuell muntlig och skriftlig examination som presenteras i form av en film (1-4)
Ändrat examinationsform i delkurs 4 (tagit bort - individuell reflektionsjournal med efterföljande samtal i grupp, som sker i Adobe Connect).
Ändrat examinationsform i delkurs 5 (tagit bort - enskilt förberett seminarium med estetiska uttrycksformer som genomförs i Adobe Connect (1-2) - workshop som förberetts indidviduellt, om språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt som genomförs i Adobe Connect (3) - individuella analys av digitala verktyg och poddar (4) och ersatt det med -individuell muntlig analys av språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt som genomförs i ett seminarium med inslag av estetik).
Ändrat alla "Adobe Connect" till "e-klassrummet Zoom".
Lagt till koppling mellan lärandemål och examinationsform.
Ändrat kurslitteratur i delkurs 2: tagit bort Engstrand 2007, lagt till Thorén 2019 och Kjellin 1995.
Ändrat kurslitteratur i delkurs 5: lagt till Kuyumcu och Grepa språket samt ändrat til korrekt referens för Brogren m.fl och Hedman m.fl.
Flyttat Enström från dk 2 till dk 3. /Linda Febring
2019-09-30, DavidS Lagt till "någon av i delkurs 6, lärandemål 4: utifrån någon av kunskapskravens fem aspekter kunna diskutera och motivera betygsättning i relation till kursplanens mål och nationella prov i sfi.
2019-09-19, DavidS. Tagit bort "i olika genrer" från lärandemål delkurs 4 punkt 1: "kunna analysera texter i olika genrer, såsom elevtexter, läromedelstexter, tidningstexter och skönlitterära texter"