Revision 7
Berman Rakel. (2018). Childrens influence on dual-residence arrangements: exploring decision-making practicises. Barn- och ungdomstjänstgranskning. 105-114
Coyne, I., Hallström, I., & Söderbäck, M. (2016). Reframing the focus from a family-centred to a child-centred care approach for children´s healthcare. Journal of Child Health Care, 20(4). 494-502. https://doi: 10.1177/1367493516642744
Grahn-Farley, M. (2020). Att förstå Barnkonventionen: en överblick. Lund: Studentlitteratur
Grahn-Farley, M. (2019). Barnkonventionen: en kommentar. Lund: Studentlitteratur
Heimer, M., Näsman, E. & Palme, J. (2018). Vulnerable children´s rights to participation, protection, and provision: The process of defining the problem in Swedish child and family welfare. Child and Family Social Work. 23 (2) 316-323. https://doi.org/10.1111/cfs.12424
Isaksson, C., & Björquist, E. (2020). Enhanced participation or just another activity? The social shaping of iPad use for youths with intellectual disabilities. Journal of Intellectual Disabilities: JOID, 1744629520911311. https://doi-org.ezproxy.server.hv.se/10.1177/1744629520911311
Segerström, E. (2019). Barnets rättigheter helhetssyn i praktisk och systematisk tillämpning. Lund: Studentlitteratur
Shier, H. (2001). Pathways to participation: Openings, opportunities and obligations. Children and Society. 15 107-117
Svenska Unescorådet. (2006). Salamancadeklarationen och Salamanca +10. Svenska unescorådets skriftserie. Stockholm:
Sverige. Socialdepartementet. (2008). FN:s konvention om rättigheter för personer med funktionsnedsättning. Stockholm: Socialdepartementet, Regeringskansliet
UNICEF Sverige. Barnkonventionen FN:s konvention om barns rättigheter. Stockholm: UNICEF Sverige. http://unicef.se/barnkonventionen
Onlinematerial om ca. 200 sidor tillkommer. Två vetenskapliga artiklar som väljs av studenten i samband med examinationsuppgift.