Revision 5
Beslutad 2021-05-24
Carlsson, Ulla (red.)/Carlsson, Ulla (red). (2010). Children and Youth in the Digital Media Culture: From a Nordic Horizon. Göteborg: International Clearinghouse on Children, Youth and Media, Nordicom, University of Gothenburg. http://norden.diva-portal.org/smash/get/diva2:1534784/FULLTEXT01.pdf
Eleà, Ilana & Mikos, Lothar (red.). (2017). Young & Creative : Digital Technologies Empowering Children in Everyday Life. Göteborg: The International Clearinghouse on Children, Youth and Media, Nordicom, University of Gothenborg. https://www.nordicom.gu.se/sv/publikationer/young-creative
Forsman, Michael. (2016). Selfies som visuellt småprat. Göteborg: Nordicom, University of Gothenburg. http://sh.diva-portal.org/smash/get/diva2:1173657/FULLTEXT01.pdf
Janson, Malena. (2007). Bio för barnens bästa?: Svensk barnfilm som fostran och fritidsnöje under 60 år. Stockholm cinema studies. Stockholm: Stockholms universitet. http://su.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A197438&dswid=8071
Magnus, Mari. (2016). SKAM – når fiksjon og virkelighet møtes. Nordicom Information. 2 (38). https://www.nordicom.gu.se/sites/default/files/kapitel-pdf/nordicom-information_38_2016_2_31-38.pdf
Rönnberg, Margareta. (2005). Animerade Disneyfilmer — för barn eller vuxna?. Sociologisk forskning. 4 (42) 13-20. https://www-jstor-org.ezproxy.server.hv.se/stable/20853463?seq=1#metadata_info_tab_contents
Rönnberg, Margareta. (2001). Varför är Disney så populär?. Nordicom Information. (1) 59-68. https://www.nordicom.gu.se/sites/default/files/kapitel-pdf/13_059-068.pdf