Revision 1
Beslutad 2013-12-16
De Vaus, David A. (2001). Research design in social research. London: SAGE
Denzin, Norman K. & Lincoln, Yvonna S. (red.). (2011). The Sage handbook of qualitative research. 4th ed. Thousand Oaks, Calif: Sage
Ercikan, K & Roth. W-M. Red. (2006). What good is Polarizing Research into qualitative and quantitative?. Educational Researcher. 35 (vol. 35) 14-23
Bohlin, I. (2010). Systematiska översikter, vetenskaplig kumulativitet och evidensbaserad pedagogik. Pedagogisk Forskning i Sverige 2010 årg 15. 164-186. https://open.lnu.se/index.php/PFS/article/view/1346/1191
Carlgren, I. (2010). Den felande länken. Om frånvaron och behovet av klinisk utbildningsvetenskaplig forskning. Pedagogisk Forskning i Sverige. 15 (årg 15) 295-306. https://open.lnu.se/index.php/PFS/article/view/1335/1180
Forsman, Birgitta. (2004). Forskares frihet: om makt och moral. Lund: Studentlitteratur
Nilholm, C. & Evaldsson, A-C. (2010). Vetenskap eller debatt? En fråga om etikett. Pedagogisk Forskning i Sverige. 15 (årg 15) 307-326. https://open.lnu.se/index.php/PFS/article/view/1336/1181
Nilholm, C. & Evaldsson, A-C. (2010). Var finns evidensen för evidensrörelsens anspråk?. Pedagogisk Forskning i Sverige. 15 (årg 15) 321-326. https://open.lnu.se/index.php/PFS/article/view/1337/1182
Ozga, J. Seddon, T. & Popkewitz, T.S (red). (2006). World Yearbook of Education 2006: Education, Research and Policy: Steering the Knowledge-based Economy. New York: Routledge. http://www.ezproxy.server.hv.se/login?url=http://www.dawsonera.com/depp/reader/protected/external/AbstractView/S9780203007419
D'Angelo, John. (2012). Ethics in science: ethical misconduct in scientific research. Boca Raton, FL: Taylor & Francis