Revision 1
Beslutad 1900-01-01
FFUNs dokumentsamling. Trollhättan: Högskolan Väst. http://www.anstalld.hv.se/sv/snabblankar/protokoll/ffun/dokumentsamling-ffun
Angervall, Petra., Beach, Dennis. & Gustafsson, Jan. (2015). The unacknowledged value of female academic labour power for male research careers. Higher Education Research & Development. Häftnr: 34(5), sidor: 1-13
Brodin, Eva m. fl. (2016). Forskarhandledning : teori och praktik. Lund: Studentlitteratur
Schnaas, Ulrike. (2011). Könsmedveten forskarhandledning : teoretiska utgångspunkter och praktiska erfarenheter. Uppsala: Uppsala Universitet. https://www.uhr.se/ovrigt/sok/?q=K%C3%B6nsmedveten+forskarhandledning
Forskarutbildning och Handledning av doktorander inkl. Nationella styrdokument. http://pil.gu.se/resurser/rad-till-doktorandhandledare
-. (2011). HSV Orsaker till att doktorander lämnar forskarutbildningen utan examen - en uppföljning av nybörjarna på forskarnivå läsåren 1999/2000 och 2000/01. Rapport 2012:1:1R. http://docplayer.se/22805-Orsaker-till-att-doktorander-lamnar-forskarutbildningen-utan-examen.html
Adkins, Barbara. (2009). PhD pedagogy and the changing knowledge landscapes of universities. Higher Education Research and Development
Carter, Susan., Blumenstein, Marion. & Cook, Catherine. (2013). Different for women? The challenges of doctoral studies. Teaching in Higher Education
Deem, Rosemary. & Brehony, Kevin. J. (2000). Doctoral students access to research cultures - are some more unequal than others?. Studies in Higher Education
Deuchar, Ross. (2008). Facilitator, director or critical friend Contradiction and congruence in doctoral supervision styles. Teaching in Higher Education
Eriksson, Stefan & Helgesson, Gert. (2013). Publiceringsetik. 1. uppl. Lund: Studentlitteratur
Hermerén, Göran. (2011). God forskningssed. Vetenskapsrådets rapportserie, 2011:1. Stockholm: Vetenskapsrådet. https://publikationer.vr.se/produkt/god-forskningssed/
Lee, Anne. (2008). How are Doctoral Students Supervised? Concepts of Doctoral Research Supervision. Studies in Higher Education. 33 (3) 267-281
Lee, Deborah. (1998). Sexual harassment in PhD supervision. Gender and Education
Lindén, Jitka. (2005). Etik i handledning av doktorander. Nordisk Pedagogik
Nyqvist, Jody, D. et al. (1999). On the Road to Becoming a Professor: The Graduate Student Experience. The Magazine of Higher Learning. Häftnr: 31(3), sidor: 18-27
Öhrn, Elisabet & Lundahl, Lisbeth (red.). (2013). Kön och karriär i akademin : Ee studie inom det utbildningsvetenskapliga fältet. Gothenburg Studies in Educational Sciences 341. gothenburg studies in educational sciences 341. Göteborg: Göteborgs universitet. http://gig.gu.se/infoglueCalendar/digitalAssets/1784500388_BifogadFil_Kon%20karriar%20i%20akademin%20131112.pdf